Як написати резюме

Нещодавно передивилась своє резюме (склала його майже 5 років тому) й подумала, що навіть не хотіла б його прочитати, не те що найняти людину з таким CV. Але якщо переписувати, то як? І тут натрапила на статтю в The Independent. Автором її є Кеті Сімон, яка стверджує, що завдяки складеному нею резюме, її запросили на співбесіду у топ-20 світових компаній (зокрема, Google). Ось які рекомендації вона дає:

  1. Думай про своє резюме як про начерк співбесіди на омріяну роботу. Які питання ти б хотів/ла, щоб тобі задали? Як ти хочеш вразити роботодавців? Про що б ти хотів/ла поговорити в першу чергу, а чого уникнути? Розумій: вони не матимуть про тебе іншої інформації, крім резюме. А воно виглядає привабливо?
  2. Прагни до ясності. Забагато слів = безлад = збиває з пантелику = відмова. І не має значення наскільки ти вражаюча особистість. Усувай усе, крім основного. Нещадно викидай секції, слова, фрази. Читаючи окремі рядки, запитуй себе: «Чи це покращить сприйняття мене компанією?»
  3. Будь чітким/ою. Все повинно комфортно розміщуватись на одній сторінці. Кожна секція повинна містити не більше, ніж 3-4 підсекції; підсекція – не більше трьох позицій (двох достатньо). Кожна секція, підсекція, позиція повинна писатись з нового рядка. Це допоможе зосередити увагу на основі, яку ти хочеш подати.

    Зразок резюме Кеті
  4. Наголошуй спочатку на результатах, потім на навиках. Для прикладу (одна з позицій резюме Кеті): «Зростання на 40% кількості осіб, що стежать за моєю сторінкою у Facebook» замість: «Загальне зростання акаунтів Facebook і Twitter». Конкретизуй: «Зростання трафіку сайту і конверсії KPIs з використанням SEO стратегій» замість: «Використання SEO стратегій для підвищення трафіку сайту». Пам’ятай, компанії наймають кандидатів, які дають їм результати.
  5. Включи секцію проектів. Якщо ти щось зробив/ла поза навчанням, основною роботою чи на твоєму особистому блозі, потрібно повідомити про це. Кеті вказує, що під час навчання у коледжі вона запропонувала зосередити маркетингові заняття  на благодійності. Це було прийнято і використовується й досі. І не треба думати: «Кого це цікавить, якщо йдеться про повну зайнятість?»
  6. Спрямуй роботодавців на інші джерела інформації про тебе. Ти не можеш зафіксувати про себе все на одному аркуші. Якщо роботодавці захочуть дізнатися про тебе більше, то спрости їм процес пошуку. Кеті включила у резюме лінки на її портфоліо on-line, особистий website, Twitter, Instagram, фотоблог.
  7. Можеш виключити секції про твої колишні місця праці. Коли маєш більше ніж три попередні місця роботи, то додай тільки ті, які, ти певен, позитивно вплинуть на твоє сприйняття роботодавцем. Пам’ятай, що це начерк твоєї омріяної співбесіди. Ти ж не хочеш витрачати цей час на розмови про доставку піци чи минулорічні лабораторні дослідження?
  8. Включи щось чудернацьке. Кеті пише, що її брат отримав магістерський ступінь «стільців і сидінь» (це надавалось до його навчальної програми) (якщо я правильно зрозуміла 😉 ), що демонструє його креативність і дисциплінованість. До того ж, робить більш запам’ятовуваним кандидатом. Натомість, ти можеш відправити посилання на YouTube з твоїм відео про випічку чи відомості про свою перемогу у змаганнях з серфінгу. Навіть якщо це не стосується роботи, воно демонструє твої позитивні характеристики: уяву, витримку тощо.
  9. Пиши резюме для кожного роботодавця. Так, це потребує часу, але не так і багато. Створи резюме із різноманітними секціями й підсекціями, які можна відкинути в разі потреби. Тобто, на більш технічну роботу ти надсилаєш резюме з одним набором секцій, на гуманітарну – з іншим. Це особливо корисно, якщо ти шукаєш роботу у більш ніж одній галузі, чи більш ніж в одному типі професії.

Джерело: The Independent

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *