Ті, що надихали Ремарка

Напевно, немає кращого стимулу до дій, ніж відчуття любові. У випадку Е. Ремарка частіше всього це була любов до жінки. Поглянувши на муз автора, зрозумілим стає секрет захоплюючої мови його праць, неймовірних цитат і завжди актуальних роздумів. Це були жінки неймовірної вроди, біля яких і для яких не можна було висловлюватись по-іншому. Пишуть, що жінок було багато. Все ж зупинюсь на тих, які надихнули автора до написання найбільш визнаних шедеврів.

Ютта Цамбона

Прототипом Пат з «Трьох товаришів» була Ютта Цамбона – хвора на туберкульоз колишня танцівниця. Ремарк двічі одружувався з нею. Вперше шлюб тривав з 1925 до 1929 року, вдруге – з 1938 до 1953 року. В останньому випадку шлюб був фіктивним й уклали його для того, щоб Ютта могла емігрувати з Німеччини (з початку тридцятих років Е. Ремарк проживав у Швейцарії). Вони зберегли дуже хороші дружні відносини, письменник завжди матеріально підтримував Ютту, зокрема, вписав її до свого заповіту.

Марлен Дітріх

Жоан Маду з «Тріумфальної арки» писалась з німецької актриси і співачки (працювала переважно в Голівуді) Марлен Дітріх. ЇЇ відносини з Е. Ремарком розпочались у 1937 році. Дехто зазначає, що протривали вони до 1945 року, інші – до кінця 40-х років, ще інші – що не припинялися ніколи й це було найбільше кохання письменника. Він страждав від цих стосунків, адже Марлен не обмежувалась одним романом, а Ремарк готовий був забути про всі свої романи заради неї…

Полетт Годдар та Еріх Марія Ремарк

Полетт Годдар (американська кінозірка й колишня дружина Чарлі Чапліна) стала прототипом ніжної й вірної Елізабет з «Час жити й час помирати». Вона була останньою дружиною Ремарка. Одружились вони у 1958 році й жили у Швейцарії. Вказують, що Марлен Дітріх відмовляла Е. Ремарка від цього шлюбу, а сам письменник одружився тільки на зло Марлен. Все ж, це не завадило Ремарку й Годдар вести спокійне, спільне сімейне життя аж до смерті (після смерті Е. Ремарка у 1970 році, Полетт залишилась у Швейцарії й була похована біля свого чоловіка).

P.S. На головному зображенні зліва: Наталі Палей Уілсон та Вєра Зоріна, справа: Гретта Гарбо

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *